Christmas is for people, especially for children, an important experience. The Project „Christmas in Europe” points Christmas tradition in European countries. The project is aimed at cultural orientation and language development.

Students can learn Christmas tradition, play online games, sing Christmas songs and make Christmas crafts. We want to make Christmas E-book with Christmas decoration from our countries, a Christmas dictionary, create Christmas cards and send them to the schools in the project, online meetings with students from the project.

Students can improve their English skills.

Aims:

• Contributing to the awareness of students on the diversity of cultural expressions,
  • Cooperating between European schools,
  • Getting to know Christmas tradition,
  • Developing students’ creativity,
  • Integration of class,
  • Encouraging our students to communicate in English and practice communicational skills,
  • Giving our students the opportunity to practice their writing skills,
  • Making language learning more fun and meaningful to our students,
  • Developing English skills,
  • Developing ICT skills,
  • Contributing to the common civic culture of Europe,
  • Respect and acceptance of diversity among different countries participating in the project.

La Navidad es para las personas, especialmente para los niños, una experiencia importante. El proyecto «Navidad en Europa» se centra en la tradición navideña en los países europeos.

El proyecto tiene como objetivo la orientación cultural y el desarrollo del lenguaje.

Los estudiantes pueden aprender las tradiciones navideñas, jugar juegos en línea, cantar villancicos y hacer manualidades navideñas. Queremos hacer  un E-book  con decoración navideña de nuestros países, un diccionario navideño, crear tarjetas de felicitación  y enviarlas a las escuelas del proyecto, hacer reuniones online con los alumnos del proyecto.

Los estudiantes pueden mejorar sus habilidades en lengua inglesa.

Objetivos:

• Contribuir a la concienciación de los estudiantes sobre la diversidad de expresiones culturales.
  • Cooperación entre escuelas europeas.
  • Conocer la tradición navideña.
  • Desarrollar la creatividad de los alumnos.
  • Integración de clase.
  • Alentar a nuestros alumnos a comunicarse en inglés y practicar habilidades comunicativas.
  • Brindar a nuestros estudiantes la oportunidad de practicar sus habilidades de escritura.
  • Hacer que el aprendizaje de idiomas sea más divertido y significativo para nuestros alumnos.
  • Desarrollar habilidades en inglés,
  • Desarrollar habilidades en TIC,
  • Contribuir a la cultura cívica común de Europa,
  • Respeto y aceptación de la diversidad entre los diferentes países participantes en el proyecto.
Ewelina Kusiak, profesora de Szkoła Podstawowa nr 15 w Wrocławiu de Wroclaw, Polonia,  junto con Rocío González del Colegio Ecole en Llanera, Asturias, España son las profesoras fundadoras del proyecto e-Twinning «Christmas in Europe» del que forman parte  92 docentes de 23 países europeos.