This project involves the exchange of experiences between schools from different European countries. During the project, children will be involved in carrying out various project tasks. They get to know the culture of other nations, language, location, and national symbols. They will work in groups in their schools and in international groups.

They will develop 21st century competences, including language skills by teaching & learning each other basic polite greetings, using foreign languages, improving the ability to communicate in English with partners during online meetings.

Students will also develop ICT competences by using modern technologies to create joint projects, playing common online games.

They develop social and civic competences through awareness of their origin, getting to know diversity and preparation for life in an intercultural society.

Children will discover the differences and similarities in partners’ languages.

The project will also develop the creative thinking of students and teachers by putting ideas into practice, creating interesting projects during the Foreign Language Day.

Este proyecto implica el intercambio de experiencias entre escuelas de diferentes países europeos. Durante el proyecto, los niños participarán en la realización de diversas tareas, llegando  a conocer la cultura de otras naciones, el idioma, la ubicación y los símbolos nacionales. Trabajarán en grupos en sus escuelas y en grupos internacionales.

Desarrollarán competencias del siglo XXI, incluidas las habilidades lingüísticas, enseñando y aprendiendo unos de  otros  a  saludar en otros idiomas europeos y mejorando la capacidad de comunicarse en inglés con los diferentes compañeros del proyecto durante las reuniones online.

Los estudiantes también desarrollarán competencias  TIC mediante el uso de tecnologías modernas para crear proyectos conjuntos, jugando juegos  online  comunes.

Desarrollarán competencias sociales y cívicas a través de la conciencia de su origen, el conocimiento de la diversidad cultural  y la preparación para la vida en una sociedad intercultural.

Los niños descubrirán las diferencias y similitudes entre  los idiomas de sus  compañeros europeos.

El proyecto también desarrollará el pensamiento creativo de estudiantes y profesores, poniendo en práctica ideas y creando proyectos interesantes durante el Día de las Lenguas Europeas.

MEET EUROPE AND LEARN LANGUAGES !
EUROPEAN DAY OF LANGUAGES
01.07.2021
Docentes participantes en el proyecto por país:
ALBANIA (1), ALEMANIA (2),
ARMENIA (2), BULGARIA (1),
CHIPRE (1), CROACIA (8),
ESLOVENIA (1), ESPAÑA (8),
FRANCIA (3), GEORGIA (1),
GRECIA (1), HUNGRÍA (1),
ITALIA (3), LITUANIA (3),
MACEDONIA DEL NORTE (1), POLONIA (7),
PORTUGAL (2), REPÚBLICA DE MOLDOVA (1),