The project «Easter around Europe» focuses on  Easter traditions in European countries. The project is aimed at cultural orientation and language development.

Students can learn Easter traditions, play online games and send Easter cards to European students in the project. Children have the opportunity to meet students from European countries online. We will make a contest for the project logo, an Easter dictionary, Ester egg decoration and we will write a common story.

Students can improve their English and ICT skills. Students work in class and in international groups.

AIMS

• Contributing to the awareness of students on the diversity of cultural expressions.
  • Cooperating between European schools.
  • Getting to know Easter tradition.
  • Developing students’ creativity
  • Integration of students.
  • Encouraging our students to communicate in English and practice communicational skills.
  • Giving our students the opportunity to practice their writing skills.
  • Making language learning more fun and meaningful to our students.
  • Developing English skills.
  • Developing ICT skills.
  • Contributing to the common civic culture of Europe.
  • Respect and acceptance of diversity among different countries participating in the project.

El proyecto «Easter around Europe» se centra en las tradiciones de Pascua en los países europeos. El proyecto está dirigido a la orientación cultural y el desarrollo del lenguaje.

Los estudiantes pueden aprender las tradiciones de Pascua, jugar juegos en línea y enviar tarjetas de Pascua a estudiantes europeos en el proyecto. Los niños tienen la oportunidad de conocer a estudiantes de países europeos que participan en el proyecto. Haremos un concurso del logo del proyecto, un diccionario de Pascua, decoración de huevos de Pascua  y escribiremos una historia colaborativa.

Los estudiantes pueden mejorar sus habilidades en inglés y TIC y trabajan en clase y en grupos internacionales.

OBJETIVOS

• Contribuir a la sensibilización de los alumnos sobre la diversidad de las expresiones culturales.
  • Cooperación entre escuelas europeas.
  • Conocer las tradiciones de Pascua.
  • Desarrollar la creatividad de los estudiantes
  • Integración de los estudiantes.
  • Animar a nuestros estudiantes a comunicarse en inglés y practicar habilidades comunicativas.
  • Dar a los estudiantes la oportunidad de practicar sus habilidades de escritura.
  • Hacer que el aprendizaje de idiomas sea más divertido y significativo para nuestros estudiantes.
  • Desarrollo de habilidades en inglés.
  • Desarrollar habilidades TIC.
  • Contribuir a la cultura cívica común de Europa.
  • Respeto y aceptación de la diversidad entre los diferentes países participantes en el proyecto

Ewelina Kusiak, profesora de Szkoła Podstawowa nr 15 w Wrocławiu de Wroclaw, Polonia,  junto con Rocío González del Colegio Ecole en Llanera, Asturias, España son las profesoras fundadoras del proyecto e-Twinning “Easter around Europe” del que forman parte  140 docentes de 23 países europeos.